Zastanawiasz się co sprzedawać w Internecie? Chcesz wiedzieć co najlepiej się sprzedaje w Internecie? Chcesz otworzyć swój biznes online, ale nie wiesz co sprzedawać w sklepie internetowym? Nie wiesz co zrobić aby odnieść sukces w e-biznesie?

 

Ponieważ coraz więcej kupujących dokonuje zakupów w Internecie, warto zastanowić się, jakie towary i usługi najlepiej w Internecie się sprzedają się… ? Na to pytanie odpowiemy poniżej, podpowiadając jednocześnie, jak owe towary i usługi najlepiej sprzedawać.

Obecnie liczba aktywnych internautów w Polsce oscyluje w granicach 28 mln i wciąż wykazuje tendencję wzrostową w praktycznie każdym przedziale wiekowym, a powszechna dostępność usług wirtualnych pozytywnie wpływa na ich popularność – w obszarze zakupów w szczególności.

Każdy rozpoczynający swoją przygodę z biznesem w Internecie – staje przed powyższym dylematem i poszukuje odpowiedzi… W sektorze e-commerce trudno jednak o jednoznaczną odwiedź. Dynamika e-handlu wymaga od sprzedającego aktualnej wiedzy, które produkty i usługi zdobywają coraz większą popularność wśród kupujących w sieci.

Podkreślić jednak, że typowanie branż i kategorii produktów najbardziej popularnych w sieci, sprawdza się tylko w teorii. W przypadku sklepów internetowych oferujących podobny asortyment zdecydowanie większe znaczenie przypisuje się nie produktom, usługom czy cenom, ale na plan pierwszy wysuwa się jakość obsługi, swoboda i bezpieczeństwo zakupów, jak również pozostałe korzyści, wzbudzające u klienta pozytywne refleksje – darmowa dostawa czy szybkie i bezgotówkowe metody płatności. Zatem efektywność sprzedaży w Twoim sklepie internetowym to przede wszystkim elastyczność, spersonalizowane usługi spełniające oczekiwania i potrzeby klientów oraz turbulentnego otoczenia rynkowego. To także inwestycje w towary i usługi, które pozwolą na osiągnięcie zdecydowanej przewagi konkurencyjnej Twojego sklepu internetowego. Profesjonalna charakterystyka oraz nieszablonowe atrybuty towarów i usług znaleźć się powinny w content marketingu Twojego e-sklepu. Świetnym pomysłem jest także prowadzenie bloga firmowego lub strony na Facebooku, na których umieszczając odpowiednie artykuły dotyczące ciekawych porad i informacji o produktach, przekonasz potencjalnych klientów do swoich unikalnych produktów.

 

 

 

 

Ponieważ konkurencja w obszarze e-biznesu z roku na rok przybiera na sile, a założenie sklepu internetowego jest obecnie bardzo proste, pozostawienie w tyle konkurencji wymaga podjęcia zdecydowanych kroków, które prezentujemy poniżej:

Dla kogo zakupy w Internecie?

Raport Gemiusa, będący kwintesencją funkcjonowania sektora e-commerce w 2018 roku wyraźnie akcentuje, że ponad połowa wszystkich internautów w Polsce robi zakupy w sieci (56%), z czego 52% to mężczyźni, którzy kupują odzież (52%), książki i płyty (50%), bilety do kina (49%), podróże (44%) czy sprzęt RTV i AGD (40%). Kobiety (48%) preferują natomiast odzież, akcesoria i dodatki (74%), książki i płyty (58%), kosmetyki i perfumy (51%), obuwie (50%) czy artykuły dziecięce i zabawki (34%).

Analizując wyniki badań, stwierdzić można, że zainteresowania zakupowe mężczyzn koncentrują się wokół takich produktów, jak telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM oraz bilety do kina/teatru. Klienci będący po 50- tym roku życia wybierają produkty farmaceutyczne, materiały budowlane i wykończeniowe, ale także odzież i akcesoria (53%), obuwie (41%), kosmetyki i perfumy (46%) jak również sprzęt RTV/AGD (39%). Natomiast klienci do 24. roku życia – swoje upodobania zakupowe realizują poprzez bilety do kina/teatru, odzież, dodatki i akcesoria, ale także poprzez książki i płyty oraz bilety na imprezy kulturalne, obuwie, kosmetyki i perfumy (po 50%) czy sprzęt RTV i AGD (po 44%).

Odnosząc się kompleksowo do realizacji zakupów w sieci to odzież, dodatki, akcesoria, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina/teatru zaliczane są przez kupujących do najczęściej wybieranych i kupowanych towarów zarówno obecnie, jak i w przyszłości. Wydatki na odzież i dodatki oscylują w granicach ok. 250 zł, w dalszej kolejności plasują wydatki na książki, płyty i filmy – średnio ok. 100 zł. Zakupy sprzętu RTV/AGD to z kolei wydatek rzędu ok. 700 zł, zaś urządzeń mobilnych – ok. 400 zł.

Należy mieć również świadomość „odwróconego efektu ROPO”, który oznacza, że coraz częściej Polacy w tradycyjnych sklepach stacjonarnych oglądają dany towar, lecz jego zakupu dokonują już wirtualnie. Szczególnie jest to zauważalne w branży odzieżowej (41%), obuwniczej (40%) oraz w sklepach RTV i AGD (38%).

 

 

 

Dlaczego kupujemy w Internecie?

Wspomniany już wcześniej Raport Gemiusa, akcentuje, że kupujący online pozytywnie wyrażają się o zakupach w sieci, a ich opinie z biegiem czasu coraz bardziej napawają optymizmem. Podkreślają, iż są one mniej skomplikowane, tańsze i pozwalają zaoszczędzić czas, w przeciwieństwie do zakupów tradycyjnych. Wśród zdecydowanych korzyści wynikających z zakupów online wskazać należy na: wygodę zakupów, szybkość ich realizacji oraz całodobową dostępność towarów 24/7, ale również nie bez znaczenia pozostaje wspomniane już wcześniej, ale warte podkreślenia, bezpieczeństwo zakupów czy różnorodne metody płatności i dostaw, jak również nieograniczony czas na wybór poszukiwanego produktu.

Jak wynika z raportu „ponad połowa (54%) ankietowanych deklaruje realizację zakupów online z wykorzystaniem polskich stron internetowych, a (23%) – serwisów zagranicznych.

 

Informacje te wskazują kroki i działania, które z myślą o swoich obecnych i potencjalnych klientach, powinien podjąć Twój sklep internetowy:

1. Usprawnienie strony pod kątem funkcjonalności nowoczesnych i mobilnych urządzeń
Zgodnie ze wspomnianym powyżej raportem Gemius, wśród problemów na tej płaszczyźnie ankietowani najczęściej wskazują na: brak dostosowania stron i serwisów do urządzeń mobilnych oraz brak odpowiednio zaimplementowanych formularzy na stronach internetowych. Nie przekonasz zatem klienta do swojego sklepu internetowego, jeśli jego moduł nie będzie dostępny na smartfonie czy tablecie. Rozwiązanie stanowi strona w technologii RWD, która dostosuje się do każdego urządzenia.

2. Rezygnacja z nieodpowiednio zaimplementowanych formularzy

Nie stawiaj klienta w sytuacji, kiedy zmuszony jest on do wypełnienia takiego formularza w procesie składania zamówienia. Perspektywa złożenia zamówienia w nowoczesnym i profesjonalnym sklepie powinna wzbudzać pozytywne emocje w oparciu o realizację trzech kroków:

1. Dodaj towar do koszyka;

2. Finalizuj zakup;

3. Uzupełnij dane i dokonaj płatności.

Twój sklep internetowy powinien umożliwiać ten proces przede wszystkim na urządzeniach mobilnych. Sklepy na platformie SKLEPYWWW.PL umożliwiają zakupy na urządzeniach mobilnych!

3. Rezygnacja z obowiązkowej rejestracji klienta w sklepie
Nie wymagaj od klienta obowiązku rejestracji w swoim sklepie internetowym. Pozwól mu dokonać wyboru, jeśli zechce, stwórz mu taką możliwość.

4. Implementacja certyfikatu SSL
W jakim celu? Musisz mieć świadomość, że 72% kupujących rezygnuje z zakupów na stronach, które wydają im się niezabezpieczone, a 92% zwraca uwagę na bezpieczeństwo zakupów w e-sklepie. Implementacja certyfikatu SSL to warunek nie tle konieczny, co obowiązkowy dla każdego sklepu internetowego, który tylko wówczas nie będzie piętnowany przez Google jako niebezpieczny.

5. Implementacja nowoczesnej i zaawansowanej wyszukiwarki
To wymóg czasów i oczekiwań wobec sklepów internetowych, które funkcjonują zgodnie z najwyższymi standardami – intuicyjnie, pozwalając klientom na bezproblemowe wyszukiwanie informacji. Dlaczego jest to takie istotne? Ponieważ ponad 40% odwiedzających witrynę sklepu internetowego w pierwszej kolejności poszukuje okna wyszukiwania. To potencjalni klienci, dużo bardziej skłonni do finalizowania zakupów aniżeli ci, którzy nie korzystają w sklepie z wyszukiwarki.

6. Udostępnienie różnych metod płatności i dostaw
Należy mieć świadomość, że dla 77% klientów sklepów internetowych niezmiernie istotna jest możliwość dokonywania szybkich płatności, a 75% uważa e-sklep, który oferuje nowoczesne formy płatności, za najbardziej konkurencyjny. Badania firmy Blue Media potwierdzają, że wśród najbardziej popularnych metod wymieniane są płatności bezgotówkowe, aż 66% ankietowanych realizuje zakupy za pomocą płatności elektronicznych, a 20% wykorzystuje kartę płatniczą. Nie rezygnuj z możliwości zakupu za pobraniem czy płatności gotówkowych, ale szybkie i nowoczesne formy płatności to podstawa dla Twojego sklepu internetowego.

 

Jeśli Twój sklep internetowy ma wyróżniać się na tle konkurencji, pomyśl również o konkurencyjnej formie realizacji przesyłek. Paczkomaty, Poczta Polska, Paczka w Ruchu – przesyłki kurierskie stanowią obecnie obowiązkowy standard w sklepach internetowych, zdecydowanie preferowanych przez klientów.

Założyłeś już sklep internetowy, dysponujesz wiedzą, co sprzedaje się najlepiej, ale nadal nie jesteś pewien, co Ty powinieneś sprzedawać, aby Twój sklep zyskał popularność? Otóż odpowiedź jest prosta.

Ukształtuj asortyment Twojego sklepu w taki sposób, aby w ofercie znalazły się towary i usługi jak najbardziej popularne. Nie wystarczy tutaj jednak sama intuicja i przewidywalność. Bądź trendy z Google Trends i oferuj hity sprzedażowe na rynku online – okulary VR, smartfony, bezprzewodowe głośniki Bluetooth i słuchawki, etui do telefonów, selfiesticki, powerbanki, ale także zabawki i ubrania dla psów, e-papierosy, ręcznie robione produkty, buty LED, zdrową żywność i produkty ekologiczne, drony, naturalne kosmetyki, smartwatche, drewniane zegarki, kolorowanki dla dorosłych, elektryczne hulajnogi, car detailing, kamery samochodowe, kamery 360, farby tablicowe, produkty personalizowane, paznokcie hybrydowe, zapalniczki plazmowe, opaski fitness, automatyczne odkurzacze, pościel 3D, pufy sako czy nianie elektroniczne.

 

Google Trends?

Przy pomocy serwisu od Google uzyskasz wiedzę na temat tego, jakich towarów i usług klienci najczęściej szukają w sieci. Umożliwia on dowolne wyszukiwanie słów kluczowych i analizę, które z nich przybierają na znaczeniu wśród docelowych klientów. Masz pomysł na działalność w obszarze e-commerce, Google Trends podpowie Ci, który jego wymiar pozwoli Ci osiągnąć sukces. Pozwoli na uszczegółowienie preferencji zakupowych, jeśli „odzież”, to sukienka, a jeśli „sukienka” ta jaka – na to pytanie odpowie Google Trends, wskazując jakich konkretnie sukienek poszukują klienci e-sklepów. Informacje te okazują się również niezbędne podczas kreowania reklam Google Ads oraz prowadzenia SEO Twojego sklepu.

 

W poszukiwaniu klientów…

Google Trends umożliwia również uzyskanie informacji, z jakich miast pochodzi najwięcej Twoich potencjalnych klientów, niezbędnych podczas targetowania reklam online.

 

Testuj konkurencję i … siebie

Przy pomocy serwisu Google Trends, możesz sprawdzić popularność interesujących Cię marek, w dowolnym przedziale czasowym oraz dowolnej lokalizacji. Możesz również dokonać porównania interesującej Cię marki z marką konkurencyjną. W jakim celu? Aby wykorzystać benchmarking i zaimplementować podobne modele marketingowe w planowaniu strategii marketingowej, które z powodzeniem wykorzystuje konkurencja.

Przyjrzyj się trendom rynkowym

W tej kwestii również niezastąpiony jest Google Trends, umożliwiający obserwację zakupowych preferencji klientów w poszczególnych okresach wzmożonego popytu, co z kolei pozwoli Ci na przeprowadzenie dedykowanych i spersonalizowanych akcji promocyjno-rabatowych i pozyskanie potencjalnych klientów dla Twojego sklepu internetowego.

 

 

 

Słowa kluczowe w Google Ads?

Na tej płaszczyźnie także niezastąpiony staje się Google Trends. Kreując kampanię Google Ads, wybór słów kluczowych, zarówno samodzielny jak i z pomocą keyword planner, uzupełnij poprzez właściwe wypozycjonowanie hasła, wykorzystując Google Trends.

Bez względu na to, co zamierzasz sprzedawać w swoim sklepie internetowym, koniecznością jest analiza rynku, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki konkretnej branży oraz witryn konkurencyjnych sklepów, co stanowi skuteczną podstawę e-biznesu!

 

Zobacz film

 

 

Nie masz własnego sklepu internetowego, chcesz założyć nowoczesny e-sklep z podłączonymi hurtowniami i dropshipping?

Załóż własny e-sklep w dwie minuty i przetestuj za darmo, bez zobowiązań!

 

 

 

Masz już własny sklep internetowy ale potrzebujesz profesjonalnej grafiki dla sklepu?

Nie musisz poświęcać wielu godzin a nawet dni, na samodzielną edycję szablonu sklepu, możesz zlecić zaprojektowanie indywidualnego szablonu RWD profesjonalistom!

 

 

Obserwuj nas i bądź na bieżąco z nowościami:

 

Podłącz swój sklep internetowy z hurtownią, sprzedawaj tysiące produktów bez magazynu, sprzedawaj w modelu Dropshipping!

Szukasz pomysłu na e-biznes? Zmień swój e-sklep w internetowy pasaż handlowy i zarabiaj na polecaniu produktów – nie musisz nic sprzedawać a będziesz zarabiać!

Dołącz do Ceneo i zacznij sprzedawać więcej

 

Masz pytania, opinie lub sugestie? Masz pomysły na nowości w e-sklepie? Napisz do nas »