.
Obecnie większość firm w Polsce posiadających sklepy stacjonarne posiada również własne sklepy internetowe. Jednak nie trzeba być właścicielem biznesu stacjonarnego aby posiadać własny sklep internetowy, nie ma takiej potrzeby. Można otworzyć sklep internetowy a magazyn mieć we własnym domu lub mieszkaniu. Można także e-sklep zintegrować z hurtownią i zaopatrywać się w produkty dopiero gdy klient złoży zamówienie w e-sklepie.
Problem występuje wtedy gdy chcesz założyć własny sklep internetowy a nie masz pomysłu na niego, nie wiesz z czym go otworzyć, nie wiesz co sprzedawać, a chcesz zarabiać jak najwięcej.
Jeżeli nie masz pomysłu na własny e-biznes, to sprzedawaj to co się sprzedaje najlepiej w Internecie!
Różnego rodzaju statystyki pokazują, że w Polsce największym zainteresowaniem w Internecie cieszą się produkty z następujących branż:
- odzież, akcesoria, dodatki;
- obuwie;
- książki, płyty, filmy, e-book-i;
- sprzęt RTV/ AGD;
- sprzęt komputerowy;
- telefony komórkowe;
- dom i ogród;
- sport, turystyka;
- auto, moto;
- zdrowie, uroda;
- artykuły spożywcze.
Jeżeli chcesz handlować popularnymi artykułami musisz wiedzieć, że możesz osiągnąć bardzo dobre wyniki sprzedaży, jednak nie możesz zapomnieć o ogromnej konkurencji jaka czeka na Ciebie w Internecie.
Nieraz warto jednak zastanowić się nad sprzedawaniem czegoś, co jest unikatowe i trudno dostępne. Ze względu na niewielką swoją dostępność możesz liczyć na większe zainteresowanie klientów oraz większe zyski. Przy bardzo popularnych produktach często musisz walczyć z konkurencją ceną a sprzedając produkty unikatowe niekoniecznie.
Dobrym przykładem takich unikatowych produktów są produkty typu handmade czyli rękodzieła. W przeszłości, z racji tego, że kupców na tego rodzaju produkty było niewielu, twórcy mieli trudności z wypromowaniem swoich towarów. Obecnie taki typ działalności jest często niezwykle dochodowy.
Zaczynając swój e-biznes sam musisz obliczyć jaki budżet masz do dyspozycji i czy działalność gospodarcza w danym sektorze będzie dla Ciebie opłacalna, a także czy znasz się na niej na tyle aby oferować ją kupującym. Jeżeli chcesz komuś sprzedawać produkty z danej branży powinieneś mieć o nich jakąś orientację lub zatrudnić ludzi, którzy coś więcej na ich temat mogą powiedzieć potencjalnemu kupującemu – klient przed zakupem często ma wiele pytań w sprawie oferowanego produktu i oczekuje od sprzedającego fachowej porady.
Budowanie zaufania do sprzedawcy
Bardzo ważnym aspektem w prowadzeniu e-biznesu jest także zaufanie konsumentów. Statystyki pokazują, że około 20% konsumentów nie ma zaufania do zakupów w Internecie, bo boi się nieuczciwych sprzedawców. Warto zatem zadbać o dobrą opinię swojej marki, swojego e-sklepu. Dobrym sposobem jest umieszczenie opinii kupujących na stronie sklepu. Pozytywne opinie mogą mieć istotny wpływ na decyzje o zakupie. Kupujący często oprócz jakości zakupionego towaru oceniają również przebieg realizacji zamówienia i obsługę klienta. Oprócz opinii o produktach ważna jest również ogólna ocena sklepu internetowego. Poprzez narzędzie takie jak Sonda łatwo można sprawdzić czy przeglądający stronę sklepu uważają sklep za przyjazny lub nie. Zadbaj również o dobry kontakt ze swoimi klientami. Komunikacja poprzez telefon, e-mail a także czat na stronie sklepu może jeszcze korzystniej wpłynąć na zaufanie w sytuacji, gdy klienci mają jakieś wątpliwości lub dodatkowe pytania.
Specjalizowana sprzedaż
Jeżeli sprzedajesz unikalne produkty, tym bardziej nie powinieneś od razu umieszczać swojej oferty w popularnych serwisach aukcyjnych, takich jak Allegro. Niszowy asortyment to ogromna szansa na wypromowanie Twojego sklepu internetowego, ponieważ sklep ze specyficznymi produktami łatwiej pozycjonować ze względu na małą konkurencję na rynku. Zainteresowani konsumenci łatwiej znajdą Cię za pomocą wyszukiwarki na przykład Google, wystarczy zlecić pozycjonowanie sklepu oraz zainteresować się kampaniami reklamowymi Google AdWords.
Kluczową rolę odgrywają również serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Twitter czy Google+. Dzięki nim Twój sklep będzie lepiej widoczny w Internecie i wzbudzi większe zainteresowanie i zaufanie konsumentów. Więc bardzo ważne jest aby sklep internetowy miał możliwość integracji z serwisami społecznościowymi a także miał możliwość utworzenia sklepu na Facebooku oraz logowania się przez Facebook-a i konto Google, co tym bardziej zachęci klientów do zakupów ze względu na mniejszą ilość danych, którą muszą wpisywać w formularzu rejestracji.
Dobrym sposobem na dodarcie do szerszego grona klientów jest także prowadzenie własnego forum, bloga bądź strony poświęconej Twojej branży i działalności.
Reklama sklepu internetowego
Zaczynając sprzedawać produkty w sklepie internetowym nie możesz zapomnieć o odpowiedniej promocji i reklamie swojego sklepu, ponieważ bez niej to tak jakbyś nie istniał, nikt nie dowie się o działalności Twojego e-sklepu.
Najważniejszą reklamą i promocją dla sklepu internetowego są:
- pozycjonowanie
- kampanie reklamowe w wyszukiwarce i na stronach WWW
- promocja w porównywarkach cen
- promocja w internetowych pasażach handlowych.
.
.
Sprawdź naszą ofertę na pozycjonowanie i reklamę w Google dla e-sklepu lub strony WWW »
Inne artykuły w sprawie pozycjonowania i reklamy e-sklepu lub strony WWW »
Jak podłączyć hurtownię do sklepu internetowego »
Masz pytania, opinie lub sugestie napisz do nas »
.
Zachęcamy również do obserwowania nas:
-
Twitter https://twitter.com/ebiznes_pl